onsdag 22. oktober 2014

Flekkete Kuveske til Fru Flekk i Flekkefjord

Jeg har vært kugal nesten hele livet. Mitt aller første egne kjøkken var ett kukjøkken.... Dvs at alt fra servise, glass, grytekluter, gardiner, kopper og julestrømpe var ku. 
Da min kjære mamma som også bor i aflekkefjord, skulle skape seg ett merkenavn for sine. Fantastiske strikke- og hekleprodukter, syns jeg selvsagt at hun skulle hete "Fru Flekk". 
I dag er hun godt kjent over det ganske land, nettopp. Som Fru Flekk. Følg henne gjerne på Facebook, der legger hun ut alt hun lager.

I dag har hun bursdag, og jeg trengte en tilleggsgave som var både nyttig og morsom/koselig. 
Etter å ha ryddet hele syrommet og sortert alle stoffene, fant jeg jo det perfekte veskestoff! Kustoff!

Nå får mamma sin kuveske i morgen, og jeg håper hun blir glad! 


Selve kustoffet er ett kunstig imitert skinnstoff, med litt stretch, umulig å sy i, men det gikk bra.
Resten av veska er stødig dongri.
Innsida har lommer og magnetlås, og utsiden er pyntet med en stor blå knapp.


Tror du hun blir glad? 




2 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer til mamma. Og blir hun ikke glad, så sender du den veska til meg ;) Råstilig!

SiriR sa...

Ha, ha, så herlig at du er kugal! Veska er skikkelig kul, tipper mammaen din blir glad for den:)