lørdag 12. oktober 2013

Ullkjole “Shiny Sweden”

DSC_3737

Jeg har sydd en svensk kjole, til ære for det svenske folk, Madde, svenskehandel og billig Red Bull.

Nei, altså jeg satt der med den turkise ulla og lurte på hva i all verden jeg skulle bruke til kontrast, da den gule ribben ropte på meg. Hurra! Det funket!

DSC_3743

Jeg har sydd i Janus krinkelull og vanlig ribb.
Mønsteret er fra boka “Heilt Spesiell og Jubel” og heter “Kløverkjolen”
Størrelsen er 128 og passer snuppemor helt perfekt. Knallgod størrelse på mønsteret. Trenger ikke endre på noe.

Jeg har debutert med hjemmelagde bisebånd. Det ble ikke helt vellykket, skjeve og gode ble de, så det må jeg øve mer på. Godt at kjolen skal bli her i huset. Prinsessa har adoptert den.

DSC_3744

Hun ble så glad at hun rett og slett HOPPET av glede!

DSC_3748

Stoffet er FABELAKTIG, mønsteret er PERFEKT, fargene er MORSOMME, glitteret er visstnok en VINNER og alt i alt, tross litt styrefeil på bisebåndene, så ble kjolen vel verdt å bruke som god og varm skolekjole i vinter.

Happy!

DSC_3753

10 kommentarer:

Kristin sa...

Denne er sååå flott! Jeg tror også jeg skal prøve meg på en ullkjole fra dette mønsteret.
Det er så inspirerende å følge med på alt det fine du syr :)

Beate sa...

Kjempeflott ullkjole! Og jeg liker fargevalget ditt!

Shamu sa...

Takk skal dere ha! :-)))

Hobbymegher sa...

Nydelige prinsessa! :-D
Så deilig med ullkjole!
-Og så med glitter, da! Faaaaaabulous!

Fru Stussli sa...

Stilig!!
Skikkelig retro og tøff.
En slik hadde min prinsesse også digget :-))

rockefår sa...

Kjempefin ullkjole, klart man blir glad for en slik!

Oj, oj, oj for en skjørtproduksjon du har stått for, det må vel snart gå helt rundt for deg;-)
Morsomme skjørt for enhver smak her!

mamma i nord sa...

Åååååå denne falt jeg så for.
Fargene sammen var nydelige.
En skikkelig shamu kjole.

Tonje sa...

Veldig fin kjole! Egentlig veldig mykje fint på bloggen din :) Prøvde å spør etter glitter stoff på Janusbutikken i dag, men det hadde ho aldri hørt om... men fikk med meg eit par meter av svart ribb (ooo så kreativt, he he) ihvertfall så får vi sjå neste gong ;)

Shamu sa...

Tusen takk alle sammen!!

Tonje - Det finnes både turkis og lilla med glitter på hos Janus.
Takk for koselig kommentar! :-)

JunePune sa...

Knallfin!
Og hurra for spreke fargekombinasjoner! Me like! :)