mandag 2. januar 2012

Tunika “Solskinn og alt du vil ha”

DSC_0973

Like før jul begikk jeg en liten bestillingsrunde for å få i hus litt ny inspirasjon i form av stoff og mønster.
Jeg bestilte flere mønster og blant annet dette prikkete fleecestoffet fra KREATIV, og DAGEN ETTER kom det på døra her hos meg.
Makan til service.. jeg ble jo helt opprørt og glad og på grensen til overlykkelig! Sånt noe liker jeg!

DSC_0983

Jeg har lenge unngått å sy noe til min minste datter, rett og slett fordi hun så lenge fikk noe hele tiden, og ikke minst fordi klærne jeg syr varer LENGE og hun ALDRI vokser ut av dem.. ergo var skapet FULLT av klær og jeg måtte sette foten ned.
Nå har jeg omsider lagt bort litt kjoler som hun har brukt siden hun var 2 år, de går fremdeles som tunika om sommeren, så mulig jeg tar dem frem igjen, men nå var det på tide med noe nytt! Hurra!

DSC_0969

Valget falt på ett mønster som heter “ANASTASIA” kjøpt hos KREATIV. Jeg kan ikke se at hun har det inne lenger, så mulig det er utsolgt, men makan til morsomt mønster er det lenge siden jeg har vært borti.

Jeg liker stort sett aldri å følge mønster, jeg elsker å endre på dem for å gjøre dem mer spesielle, mer mine, mer gøye osv…
Men dette mønsteret måtte jeg ikke endre i det hele tatt. Det var rett og slett morsomt å bare hoppe i det og dure i vei.
Neste gang skal jeg prøve å lage jakke av det. Tror det blir GØY!

Hetten er ultralang med en knute på, i tillegg er kanten på hetten bølgete, på samme måte som ermene avslutter. En morsom detalj Alea ELSKET!
Hun kaller ermene sine for BLOMSTER. <3

DSC_0962

Jeg klippet, tegnet og sydde i går kveld, og i morges fikk snuppelupp teste tunikaen, eller kjolen som hun kaller den.
Gjett om hun STRÅLTE! “Kan jeg ha den på meg HELE tiden mamma?!”

DSC_0978

Jeg har sydd i str 5-6 år, og den er GOD i størrelsen.
Jeg vil nesten si at den ekstra ermedelen er overflødig, men det er jo den som er morsomst… da får den bli.
Det fine med den, siden den er sydd dobbelt, er at den kan brettes… og da har man plutselig…..

DSC_0974

… ett helt nytt uttrykk og i samme slengen;
enda ett plagg som passer i 2—3 år. GØY!

Ha en fantastisk første uke i nytt år!!
Husk å gi deg noen utfordringer som er morsomme, la forsettene ligge og bli ved med å ha det morsomt, fantastisk, gøy og jublende!

Godt nytt år!!

DSC_0982

7 kommentarer:

Unknown sa...

Wow...den var virkelig superfin!! Ikke rart datteren din var fornøyd :-)

Innestemmen sa...

Søt jente i fin tunika/kjole =)

Tone sa...

Knall fin:) Søte jenta di :)
Prikker er nydeligt.
Hilsen Tone

I en Sving sa...

Godt nyttår til deg også :)
For en fabelaktig flott tunka. Blir jo glad bare av å se på den. Knalle farger og liv og røre. :)

Vibeke Gull. sa...

Den var knallmorsom og supersøt!! Du er så flink!!

EllenSand sa...

Åh, den var nydelig. Elsker stoffene du har valgt. Blir aldri lei av rødt stoff med hvite prikker.
Ellen :)

Gunn Astrid Øfsti sa...

Denne kjolen/tunikaen var helt knall. fargekombinasjonen ga kjolen veldig liv, og prikker er alltid morsomt på klær!!!Skjønner godt at snuppa di likte denne