søndag 29. mars 2009

Genser "Frustrerte Freddy Blekksprut"

HPIM2312

Nathaniel, min fantastiske 4 åring skal ha gul fest i barnehagen på torsdag.
Det er snart påske og det må feires med gule klær og påskeegg. Dette blir stas.
I fjor sydde jeg PÅSKEBUKSE til ham, denne er for liten i år, så den arver Alea.
Ergo, jeg måtte sy noe nytt til den lille mannen.
Påskebuksa var moro den, men egner seg jo ikke akkurat til å bruke ellers i året.. derfor ville jeg nå sy noe gult som kunne brukes alle andre dager også.
Bare gult syns jeg blir litt fult... så da må det kombineres med andre morsomme farger.

HPIM2310

Jeg valgte velour siden det er så mykt og deilig.
Ribben skulle bli brun, siden jeg har planlagt at han skal bruke genseren sammen med en brun velourbukse - matchings er ett must!
Fargen på ermene var det litt verre med.. skulle det bli grønn, rød eller turkis...
Siden Freddy Blekksprut lever i havet og for denne anledning er svensk, så ble det turkise ermer.
Turkis og gult er GØY, og brunt i kombo roer den akkurat passe masse.

HPIM2311

Min gode 13 åring er en racer på å tegne, og hun har tidligere tegnet Freddy Blekksprut til meg. Bare at han har litt personlighetsforstyrrelser og kalte seg den gang "HARALD" (han kunne faktisk trylle).

Siden jeg har en forkjærlighet for elefanter, så måtte de bli med... Freddy drømmer om elefanter og blir litt vill i blikket når vi snakker om dem. Derav de litt mismatch øynene.

Genseren ble toppers, men blir ikke vist min sønn før tidligst tirsdag tenker jeg.
Han elsker mammas hjemmesydde ting, så det blir leven uten like om han ser den og ikke får bruke den før på torsdag... vi skåner oss alle for den kampen.

ACTIONBILDER kommer når det blir trygt å putte den på min kjære sønn. :-)

1 kommentar:

LilleLeo sa...

Denne er fantastisk!